Ginekomastia

Ginekomastią nazywa się nadmierne powiększenie gruczołów piersiowych u mężczyzny, do którego dochodzi wskutek rozrostu tkanki gruczołowej, tłuszczowej i łącznej. Dolegliwość tę można zobrazować słowami: "kobiece piersi u mężczyzn". Nie jest to cecha pożądana przez panów, stąd konieczność korekcji chirurgicznej. Z pomocą przychodzi jeden z zabiegów oferowanych przez chirurgów plastyków.

Ginekomastia może pojawić się u mężczyzn w każdym wieku i objawia się powiększeniem gruczołu lub gruczołów piersiowych, choć częściej mamy do czynienia z obustronnym przerostem sutków. Schorzeniu towarzyszą dolegliwości bólowe oraz obrzęk.

Jakie są przyczyny powstawania ginekomastii?

Do rozwinięcia kobiecych piersi u mężczyzny może dojść w wieku dojrzewania, co ma związek ze zmianami hormonalnymi, a dokładniej wyższym poziomem estradiolu, czyli żeńskiego hormonu płciowego. Zwykle jednak problem znika wraz z uspokojeniem burzy hormonów. W przypadku, gdy się tak nie stanie, ginekomastia ulega utrwaleniu, co ma miejsce wskutek przerostu tkanki tłuszczowej i łącznej, i wówczas z pomocą może przyjść zabieg modelowania sylwetki. Przyczynami ginekomastii są również otyłość, marskość wątroby, problemy hormonalne oraz zmiany starcze w organizmie.

Na czym polega zabieg usunięcia ginekomastii?

Zabieg usunięcia ginekomastii – zależnie od jej przyczyny – polega na wycięciu bolesnego guzka gruczołowego znajdującego się w okolicy zabrodawkowej lub pozbyciu się nadmiaru tkanki tłuszczowej, które odbywa się na drodze liposukcji, przy czym warto zaznaczyć, że nie usuwa się wówczas skóry. Taka chirurgiczna korekcja piersi pozwala na ich powrót do kształtu i rozmiaru, które pacjent ustala z chirurgiem plastycznym jeszcze przed zabiegiem. Sam proces usuwania ginekomastii trwa od jednej do dwóch godzin. Po plastyce piersi konieczne jest noszenie specjalnej taśmy uciskowej oraz ograniczenie wysiłku fizycznego przez okres do dwóch tygodni.

usuwanie guzków u mężczyzn