Chirurgia ręki – uwalniamy Pacjentów od bólu nadgarstka

Choroba DeQuervaina

Choroba DeQuervaina jest dość częstym schorzeniem powodującym u Pacjentów ciągłe poczucie dyskomfortu. Objawem choroby jest bardzo silny ból w okolicy nadgarstka. Ścięgna są napięte, a pochewka ścięgnista wyraźnie pogrubiona. W większości przypadków zespół DeQuervaina powstaje na skutek urazu mechanicznego, sportowego lub długotrwałego powtarzania czynności wymagających mocnego chwytania, przy jednoczesnym odciąganiu ręki. Czasem zdarza się, że choroba stanowi pierwszy objaw poważniejszych zmian w obrębie kości promieniowej.

Rozpoznanie opiera się na stwierdzeniu zapalenia, nadwrażliwości na dotyk, często pojawiającego się zgrubienia ścięgien prostowników w okolicy wyrostka rylcowatego kości promieniowej.

Leczenie zachowawcze przynosi efekty jedynie w początkowej fazie choroby. W momencie, kiedy leczenie farmakologiczne nie przynosi Pacjentowi ulgi, nasz chirurg  wykonuje zabieg operacyjny. Pozwala on całkowicie wyeliminować stan zapalny i prowadzi do pełnego wyzdrowienia i wyeliminowania nękającego czynnika bólu.